Derfor ringer vi til dig

Vi er stolte af vores grønne produkter, og har et mål om at være danskernes foretrukne leverandør af grøn energi. Et telefonopkald er den bedste måde at skabe kontakt med nye kunder og dele vores budskab om grøn strøm til sort pris. Derfor benytter vi os af telemarketing, hvor vi kan hjælpe dig med at tage kvalificeret stilling til dit elvalg.

Vi ringer kun, når vi har fået lov
Vi ringer kun til dig, når vi har modtaget dit samtykke. Typisk vil det være i forbindelse med en konkurrence, en kampagne eller et andet online event, at vi beder om dit samtykke. Personer der er registreret på Robinsonlisten deltager i sponsorerede konkurrencer på lige vilkår med personer der ikke er registreret på Robinsonlisten.

Når vi har modtaget dit samtykke, er det en af vores dygtige sælgere, der ringer til dig, og fortæller dig om muligheden for at blive kunde hos os. Vi har et godt samarbejde med et eksternt callcenter, som har ansat dygtige sælgere, der ringer på vegne af os. Vi har selvfølgelig en tæt dialog med sælgerne og ser det som vores fornemmeste opgave at klæde dem godt på til den dialog, de skal have med dig.

Vi ved, at det for nogen kan virke invaderende at blive ringet op. Måske er man på arbejde eller i gang med andre ting. Derfor kan du altid takke nej til samtalen og frabede dig yderligere kontakt. Du kan desuden trække dit samtykke tilbage ved at ringe til vores kundeservice på telefonnummer 70 27 77 80.  

Vi bruger ikke hemmeligt nummer, og du kan derfor altid kende os på telefonnummeret 70 27 70 34.

For at vi kan indgå en aftale og oprette dig som kunde, beder vi dig oplyse dit fulde navn, adresse og CPR-nummer. Vi passer naturligvis rigtig godt på dine oplysninger. Her kan du læse om vores Persondatapolitik.

Natur-Energi og Forbrugerombudsmanden
Forbrugerombudsmanden har den 23. september 2020 udsendt en pressemeddelelse om en politianmeldelse af Natur-Energi. Anmeldelsen sker som følge af, at vi har taget kontakt til forbrugere og to virksomheder, der ifølge anmeldelsen ikke har givet korrekt samtykke til at blive kontaktet.

Først og fremmest vil vi gerne beklage over for de forbrugere og virksomheder, der er blevet kontaktet uden at ønske det. Vi lever af at levere god kundeservice og imødekomme vores kunders behov på bedst mulige vis, og derfor er det selvfølgelig afgørende, at vi har forbrugernes samtykke ved kundekontakt.

Vi har entreret med en professionel lead-virksomhed, hvis opgave er at levere korrekte samtykker til at kontakte kunder. Dog har det desværre vist sig, at vi har fået leveret ukorrekte oplysninger om samtykker. Vi har i den forbindelse ikke haft grund til at tro, at den virksomhed, vi købte en ydelse af, ikke leverede varen inden for lovens rammer. Da vi blev bekendt med forholdene, opsagde vi samarbejdet øjeblikkeligt.

Sagen betyder, at vi fremadrettet skærper procedurerne for at få samtykker til kundekontakt, og vi vil gøre, hvad vi kan for, at kunder eller mulige kunder ikke bliver kontakt på et forkert grundlag.