Min Side løser 99% af alle henvendelser

Klik og få adgang til Min Side Adgang til Min Side

Oftest stillede spørgsmål

  • Slutopgørelse

    Det tager cirka 6 uger at danne en slutopgørelse. Vi udbetaler dit tilgodehavende til din bankkonto, hvis du har penge til gode. Opret dit registrerings- og kontonummer på Min Side.

    Er din aftale i forvejen tilmeldt Betalingsservice behøver du ikke at foretage dig noget, vi sørger for at foretage udbetaling af dit tilgodehavende via denne tjeneste.

  • Andre regningsspørgsmål

    Ring til kundeservice på 70 27 77 10. Telefonerne er åbne mandag til torsdag 8.30 - 16 og fredag 9 - 15.30.

  • Ønsker du et andet produkt?

    Ring til kundeservice på 70 27 77 10. Telefonerne er åbne mandag til torsdag 8.30 - 16 og fredag 9 - 15.30.

  • Fejl Skifte

    Hvis du mener at der er foretaget et fejlagtigt skifte, skal du ringe til vores kundeservice på telefon 70 27 77 10

  • Tjek følgende inden du ringer

    1) Har du betalt regningen?
    2) Er der lys udenfor?
    3) Har du tjekket din sikringstavle?
    4) Hvis du er sikker på at strømafbrydelse så ring på telefon 70 27 77 10.

  • Skal du flytte?

    Vi sørger for, at din elaftale automatisk følger med over på din nye adresse, ligeså snart du har lavet en adresseændring hos Folkeregistret.

    Ønsker du, at vi foretager en tilflytning til den nye adresse tidligere eller senere end flyttedatoen hos Folkeregistret, kan du via Min Side foretage denne tilføjelse.

    På Min Side kan du give besked om, at du flytter ind tidligst 2 måneder før flyttedatoen og senest 15 dage efter. Det er også her du aflæser din måler i din nye bolig.

    Når du flytter fra den gamle adresse kan du give besked om, at du flytter ud tidligst 2 måneder før flyttedatoen og senest 10 arbejdsdage før – husk samtidig at aflæse din måler og oplys tællerstanden via Min Side.

    Når du fraflytter den gamle adresse, modtager du en slutopgørelse cirka 6 uger efter flyttedatoen. Vær opmærksom på at du hæfter for elforbruget på din gamle adresse, indtil vi har fået besked om din flytning. Husk derfor at melde flytning i tide. På den måde sikrer du, at du kun betaler for dit eget forbrug. Du kommer videre til Min Side ved at klikke her.

Se elregning</
Betalingspåmindelse
Betalingsform
Slutopgørelse
  • Slutopgørelse

    Det tager cirka 6 uger at danne en slutopgørelse. Vi udbetaler dit tilgodehavende til din bankkonto, hvis du har penge til gode. Opret dit registrerings- og kontonummer på Min Side.

    Er din aftale i forvejen tilmeldt Betalingsservice behøver du ikke at foretage dig noget, vi sørger for at foretage udbetaling af dit tilgodehavende via denne tjeneste.

Forklaring af regning
Andre regningsspørgsmål
  • Andre regningsspørgsmål

    Fandt du ikke svar på dine spørgsmål, er du velkommen til at sende en besked til os via ”Send dit spørgsmål” nederst på denne side.

Fraflytning
  • Skal du flytte?

    Vi sørger for, at din elaftale automatisk følger med over på din nye adresse, ligeså snart du har lavet en adresseændring hos Folkeregistret.

    Ønsker du, at vi foretager en tilflytning til den nye adresse tidligere eller senere end flyttedatoen hos Folkeregistret, kan du via Min Side foretage denne tilføjelse.

    På Min Side kan du give besked om, at du flytter ind tidligst 2 måneder før flyttedatoen og senest 15 dage efter. Det er også her du aflæser din måler i din nye bolig.

    Når du flytter fra den gamle adresse kan du give besked om, at du flytter ud tidligst 2 måneder før flyttedatoen og senest 10 arbejdsdage før – husk samtidig at aflæse din måler og oplys tællerstanden via Min Side.

    Når du fraflytter den gamle adresse, modtager du en slutopgørelse cirka 6 uger efter flyttedatoen. Vær opmærksom på at du hæfter for elforbruget på din gamle adresse, indtil vi har fået besked om din flytning. Husk derfor at melde flytning i tide. På den måde sikrer du, at du kun betaler for dit eget forbrug. Du kommer videre til Min Side ved at klikke her.

Måleraflæsning
Ønsker du et andet produkt?
  • Ønsker du et andet produkt?

    Ring til kundeservice på 70 27 77 10. Telefonerne er åbne mandag til torsdag 8.30 - 16 og fredag 9 - 15.30.

Fejl Skifte
  • Fejl Skifte

    Hvis du mener at der er foretaget et fejlagtigt skifte, skal du ringe til vores kundeservice på telefon 70 27 77 10

Tjek følgende inden du ringer
  • Tjek følgende inden du ringer

    1) Har du betalt regningen?
    2) Er der lys udenfor?
    3) Har du tjekket din sikringstavle?
    4) Hvis du er sikker på at strømafbrydelse så ring på telefon 70 27 77 98.

Genåbning efter manglende betaling

Øvrige spørgsmål

Bliv kunde

  • Skal jeg selv foretage mig noget praktisk, når jeg skifter til Natur-Energi?

    Nej, efter din tilmelding burde alt gå automatisk. Vi står for alt det praktiske og henter dit aftagenummer hos dit selskab. Du kan via Min Side hurtigt indtaste dit aftagenummer, klik her. Aftagenummeret står på din seneste regning eller PBS oversigt og består af enten 11 eller 18 cifre. Dit gamle selskab vil muligvis bede dig om at aflæse din måler, inden du skifter. I så fald sender de en meddelelse til dig.

  • Jeg ejer ikke min bolig, kan jeg godt skifte til Natur-Energi alligevel?

    Ja, det kan du højst sandsynligt. Hvis du har din egen måler, og din regning kommer særskilt til dig, så kan du sagtens skifte selskab. Hvis du betaler din regning over din husleje, så skal du tale med din udlejer eller boligforening om at skifte selskab.

  • Skal jeg have en ny måler installeret, når jeg skifter selskab?

    Nej, du oplever ingen fysiske ændringer ved at skifte selskab og fortsætter helt som normalt. Du får kun en ny og overskuelig regning.

  • Jeg er ejer af et solcelleanlæg, kan jeg godt skifte til Natur-Energi?

    Du har som solcelleejer som udgangspunkt dit eget produktionsanlæg til el. Er det dimensioneret rigtigt, laver dit anlæg lige præcis lidt mere strøm, end du bruger.

    Med den såkaldte nettomålerordning, skal du dermed ligefrem have penge tilbage fra netselskabet, hvor du er kunde. Da du selv producerer el, er Natur-Energi – der er elhandler – ikke interessant for dig som solcelleejer. Det er netselskabet, der laver aflæsning og herefter opgørelse og afregning, for hvor mange kWh du har brugt. Overskudsproduktionen udbetales af energinet.dk og overføres til dig. Derfor er det mere enkelt for dig at have samme net- og elselskab. Læs mere.

  • Koster det penge at skifte elselskab til Natur-Energi?

    Nej, Natur-Energi opkræver ikke gebyr i forbindelse med dit skifte af elselskab og vores arbejde med at foretage skiftet sker gratis. Det koster heller ikke noget, hvis du en dag skulle ønske at skifte væk fra Natur-Energi.

  • Hvorfor ringer I til mig?

    Læs mere her.

  • Opsiger I min aftale hos mit nuværende selskab?

    Ja. Vi sørger for at kontakte dit nuværende selskab, så du får ophævet din nuværende aftale. Du skal i den forbindelse være opmærksom på, hvilke betingelser, der gælder for udtrædelse af din nuværende aftale. Det kan betyde et eventuelt gebyr eller en meromkostning for dig.

Er du ny kunde?

  • Hvordan kommer jeg ind på Min Side?

    Det er nemt at få adgang til Min side. Indtast dit kundenummer eller e-mail, så sender vi dig en mail med direkte adgang til din helt egen Min side.

    Min side, får du adgang til dine regninger, mulighed for at vælge betalingsmåde og information om din aftale. Er du ved at flytte kan du med fordel også gøre brug af denne side.

    Adgangen modtager du i løbet af et minut. Oplever du problemer med login til Min side, er det typisk fordi vi har en anden e-mail stående fra tidligere – ring til os på telefon 70 27 77 10, så hjælper vi dig godt videre eller send dit spørgsmål længere nede på siden med emnefeltet Min side.

  • Hvor lang tid går der, før jeg modtager strøm fra Natur-Energi?

    Fra du har tilmeldt dig som kunde hos os, går der løbende måned (resten af måneden) plus en måned. Herefter begynder vi at levere strøm til dig. Det vil altid ske fra den første i en måned. Når vi ved besked, sender vi en e-mail med den nøjagtige startdato.

  • Har jeg nogen fortrydelsesret?

    Du har som kunde ret til at fortryde aftalen senest 14 dage efter aftalens indgåelse.

    Ved fortrydelse skal du inden udløb af fortrydelsesfristen på de 14 dage, give Natur-Energi meddelelse herom. Det gøres nemmest ved at kontakte salgsafdelingen på 70 27 36 37, men kan også ske via e-mail eller brev. Formularen findes her.

    Er meddelelsen afsendt inden fortrydelsesfristens udløb, anses fristen for overholdt.

  • Hvornår modtager jeg den første regning?

    Den første regning sendes i måneden før, vi påbegynder at levere i. Regning nr. 2 sendes i slutningen af måneden før ny periode starter.

    Eksempel: Regning nr. 2 for perioden april, maj og juni, vil blive sendt i slutningen af marts måned.

  • Hvordan tilmelder jeg mig til Betalingsservice?

    Tilmeld din regning med det samme til Betalingsservice, så skal du ikke tænke på mere og så sparer det dig også for op til 35 kr. pr. regning. Tilmeld dig via Min side eller kontakt vores kundeservice 70 27 77 10.

Eksisterende kunde?

  • Hvordan får jeg udbetalt mit tilgodehavende?

    Det tager cirka 6 uger at danne en slutopgørelse. Vi udbetaler dit tilgodehavende til din bankkonto, hvis du har penge til gode. Opret dit registrerings- og kontonummer på Min Side.

    Er din aftale i forvejen tilmeldt Betalingsservice behøver du ikke at foretage dig noget, vi sørger for at foretage udbetaling af dit tilgodehavende via denne tjeneste.

  • Elvarme - få din elafgift nedsat!

    Du kan få nedsat din elafgift, hvis din bolig primært er opvarmet af elvarme. Elvarme defineres, som alle former for elvarme – også når der er tale om varme fra varmepumper.

    Klik her

  • Hvor længe er jeg bundet og hvad med opsigelsesvarsel?

    Du kan opsige aftalen med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, dog tidligst med virkning 6 måneder efter tidspunktet for aftaleindgåelsen som privat og for erhverv 2 eller 3 år efter aftaleindgåelse, alt efter hvilken aftale der er valgt. Din opsigelse af aftalen skal ske skriftligt enten via e-mail eller brev. Opsiger du aftalen inden for uopsigelighedsperioden, opkræves et gebyr til dækning af omkostninger forbundet med afvikling af aftalen. (Privat kr. 500 og erhverv kr. 1.500) Skift til nyt selskab sker med løbende måned plus én måned. Det er den tid, det tager selskaber at få skiftet en kunde og er den kortest mulige tid.

  • Afregning af Natur-Energi

    Med en indkøbspris-aftale bliver du på din første kvartalsregning aconto faktureret for el og handelsomkostning. Du vil modtage 4 kvartalsregninger om året hvor du afregnes for handelsomkostning, en aconto pris som ligger så tæt på den reelle indkøbspris som muligt og ud fra det forventede forbrug. Én gang årligt modtager du en årsopgørelse, hvor du reguleres for den reelle indkøbspris.

  • Er der gebyrer?

    Se vores Prisblad.

Har du andre spørgsmål?

Herunder kan du skrive til os. Start med at vælge det emne, som din henvendelse drejer sig om. Har du brug for at vedhæfte filer, kan du gøre det nederst.

Ønsker du at vi kontakter dig via telefon, er du velkommen til at oplyse dit telefonnummer. Vi vil herefter kontakte dig den næstfølgende hverdag mellem 8 og 16.

NB: Send venligst kun filer i pdf, word- eller excelformat.